Paul vertelt…

Wie Paul Daels zegt, zegt muziek. ”Het loopt als een rode draad doorheen mijn carrière. Door mijn achtergrond als muzikant en door te werken in de audiovisuele sector, ben ik in de reclame beland. Zo werkte ik als Account Executive bij LVH, een superbureau in Brussel, voor Kredietbank. Jaren later vroegen ze me bij hen te komen werken. Ik kreeg een aanbod dat ik niet kon weigeren. Langzaamaan heb ik de muziek binnengesmokkeld in de bank. Dat leidde onder meer tot de bekende KBC-campagne ‘Wij hebben het voor u’. Daaruit volgde dan het nummer ‘Als ik naar de mensen van ons landje kijk’ wat toevallig uitgroeide tot een grote hit in de versie van Kid Coco. Het is een campagne waar ik met veel trots aan heb meegewerkt.”

Paul beleeft…

“Mijn gehoor ging op korte termijn heel snel achteruit. Ik heb asymmetrisch gehoorverlies. Dat betekent dat ik langs beide oren een verschillende mate van gehoorverlies heb. Als muziekliefhebber is dit natuurlijk verschrikkelijk. Op aanraden van mijn vrouw Christ’l zocht ik naar een oplossing voor mijn gehoorproblemen. Ze vond dat ze niet zo makkelijk meer kon praten met mij en ze had gelijk. Toch voelde ik me niet geroepen om naar Lapperre te gaan. Ik vond hoorapparaten iets voor oude mensen. Tot ik enkele hoorapparaten testte en de muziek in de auto plots opnieuw in stereo hoorde. Meteen een heel groot argument om een hoorapparaat te kopen. Nu ben ik eraan gehecht, het helpt me in mijn relatie en in mijn sociale contacten.”

Paul hoort erbij…

“Op een bepaald moment raakte ik echt gefrustreerd, zegt Christ’l, de vrouw van Paul. “We praten heel graag met elkaar en het is niet leuk als dat niet meer zo vlot loopt. Ik durfde hem toch niet te veel te confronteren met zijn gehoorproblemen. Uiteindelijk was het Pablo, een goede vriend van ons, die Paul heeft overtuigd. Pablo woont in Buenos Aires, een leuke en zeer sympathieke man. Het verbaasde Paul dat Pablo een hoorapparaat droeg. Het was voor hem een duwtje in de juiste richting. Nu ben ik tevreden dat Paul de stap heeft gezet. Toch ga ik niet zeggen dat Lapperre onze relatie heeft gered. We zijn al meer dan dertig jaar samen en er zal meer nodig zijn dan alleen maar slecht horen om ons uit elkaar te krijgen.” (lacht)

Paul werkte met veel trots mee aan de bekende campagne ‘Wij hebben het voor u’ van KBC.

“Muziek loopt als een rode draad doorheen mijn carrière”

Deel dit artikel